odwiedziło nas:

dzisiajdzisiaj100
ten tydzieńten tydzień864
ten miesiącten miesiąc1839
od startuod startu960715

l2 logo

 

  

 

 

 

misja

MÓJ DOM- POLSKA

  Propozycje zajęć do pracy z dziećmi (można wybrać dowolną aktywność). Zachęcam Państwa do wysyłania zdjęć z realizacji zadań na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na platformie Microsoft Teams.

 

Temat: Warszawa stolicą Polski

„Gdy jest nasza stolica?”- rozmowa kierowana z dzieckiem przy mapie Polski. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat stolicy naszego kraju. Zadaje dziecku pytanie co to jest stolica? (Stolica to najważniejsze miasto w Polsce, w którym znajdują się urzędy, podejmujące decyzje dotyczące naszego kraju.) Rodzic przedstawia dziecku mapę Polski, wskazuje na niej Warszawę i najdłuższą rzekę Polski- Wisłę, która przepływa przez naszą stolicę. Tłumaczy, że Warszawa jest stolicą Polski i że mieszka w niej prezydent.

„Poznajemy Warszawę”- oglądanie ilustracji przedstawiających miasto Warszawę, jej zabytków i charakterystycznych miejsc. (Zamek Królewski, Warszawska Syrenka, Starówka, Pałac Kultury i Nauki, Łazienki Królewskie, Pałac Prezydencki, Kolumna Zygmunta, Grób Nieznanego Żołnierza, Stadion Narodowy. (prezentacja multimedialna lub filmik na YouTube)

https://www.youtube.com/watch?v=4VepDrHH4bI

Ćwiczenie oddechowe „Piórko”. Dziecko kładzie na dłoni piórko, bierze wdech nosem, wydycha powietrze ustami tak, aby je zdmuchnąć. Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie.

„Syrenka”- słuchanie wiersza i rozmowa na temat herbu Warszawy. Pokazanie ilustracji przedstawiającej herb Warszawy- Syrenkę.

Syrenka

Janusz Laskowski

Stoi Syrenka nad Wisłą,

słońce w jej oczach zabłysło.

Warszawskie dzieci tu przyszły,

stanęły na brzegu Wisły.

Kiwają Syrenie ręką:

„Jakże się miewasz Syrenko?”

Rodzic zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu: O kim opowiada wiersz? Gdzie stoi Syrenka? Kto przyszedł do Syrenki? Co zrobiły dzieci?

 

„Układam Syrenkę”. Dziecko układa ilustrację przedstawiającą herb Warszawy. Załącznik znajduje się w prezentacji multimedialnej.

Zachęcam do pokolorowania ilustracji przedstawiającej Syrenkę Warszawską. (załącznik w prezentacji multimedialnej)

Temat: Różne oblicza Polski

Zachęcam do spaceru po okolicy zamieszkania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na panujący krajobraz, np. spacer po wsi- pokazanie łąk, pól itp.

Dzisiaj poznamy krajobrazy naszej pięknej Polski -lasy, pola, jeziora, rzeki, góry, morze.

https://www.youtube.com/watch?v=O0XMC0U_1AI

„Co to jest Polska”- słuchanie wiersza i rozmowa na temat krajobrazów Polski.

Co to jest Polska

Czesław Janczarski

-Co to jest Polska?-                                         a nawet obłoki,

Spytał Jaś w przedszkolu.                                   gdy nad nami mkną.

Polska- to wieś i las,                                           Polska to jest także

i zboże w polu,                                                    twój rodzinny dom.  

i szosa, którą pędzi                                           A przedszkole?

do miasta autobus,                                           Tak- i przedszkole

i samolot, co leci                                              i róża w ogrodzie,

wysoko nad tobą.                                             i książka na stole.

Polska- to miasto,

strumień i rzeka,

i komin fabryczny,

co dymi z daleka,

Rodzic zadaje pytania do wysłuchanego utworu: O jakim kraju opowiada wiersz? Jak wygląda Polska, czym jest Polska? Czy przedszkole też jest częścią Polski? A czy domy dzieci także?

„Wycieczka po Polsce”- zabawa ruchowo-naśladowcza z piosenką „Jedzie pociąg z daleka”. Dziecko ustawia się w pociągu, może być maszynistą (może przyłączyć się rodzeństwo, rodzice). Wszyscy razem śpiewają piosenkę Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka, konduktorze łaskawy zawieź nas… Na koniec piosenki maszynista (dziecko lub rodzic) wymienia jakieś miejsce w Polsce:… do Warszawy, w góry, nad morze, na wieś, do lasu, wtedy pociąg rozdziela się i uczestnicy zabawy naśladują ruchem czynność, którą można robić na danym obszarze, np. fotografowanie zabytków, zbieranie jagód w lesie, pływanie w morzu, wspinaczka w górach, sianie nasion i wykopywanie warzyw na wsi itp. Za każdym razem, gdy wymieniamy dany obszar od nowa śpiewamy piosenkę.

Zachęcam do wysłuchania piosenki https://www.youtube.com/watch?v=h9bi07BAH6Q

Zachęcam też do wykonania dowolnej pracy dotyczącej krajobrazów polski (las, góry, morze itd.)- technika dowolna (farby, kredki itp.)

Temat: Jestem Polakiem

Zachęcam do wysłuchania i nauki piosenki „Jestem Polakiem”.

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

„Zbiory białych i zbiory czerwonych”- zabawa w klasyfikowanie przedmiotów, ćwiczenie spostrzegawczości. Dzieci tworzą zbiory przedmiotów w kolorach polskiej flagi- na białym pasie flagi umieszczają białe przedmioty odnalezione w domu, a na czerwonym pasie- czerwone przedmioty.

Praca z KP1.24- rysowanie flagi Polski po śladzie, wyklejanie jej papierem kolorowym. (załącznik do druku)

„Liczę białe i czerwone”- zabawa matematyczna. Dziecko gromadzi białe i czerwone przedmioty (mogą być te z zabawy powyżej), ustawiając je w osobnych zbiorach (zbiór biały i zbiór czerwony), a następnie przelicza je z pomocą rodzica i określa, których jest więcej, a których mniej.

W miarę możliwości wyjdźcie na świeże powietrze.

 

Temat: Symbole narodowe

Oglądanie prezentacji multimedialnej o symbolach narodowych.

„Znak”- słuchanie wiersza i rozmowa na temat godła Polski.

Znak

Maria Łaszczuk

Czy Ty wiesz, jaki to znak:

w czerwonym polu

biały ptak?

-Wiem- odpowiedział Jędrek mały

- to jest znak Polski:

Orzeł Biały.

Rodzic zadaje pytania dziecku do wysłuchanego utworu: O jakim znaku jest mowa w utworze? Jak miało na imię dziecko, które podało nazwę tego znaku? Jak wygląda godło Polski? Gdzie na co dzień można zobaczyć godło Polski?

Jako podsumowanie proszę o pokazanie dzieciom następującego filmiku o polskich symbolach narodowych.

https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA&t=314s

Zachęcam do wykonania pracy plastycznej pt. „Orzeł Biały” dowolną techniką. Może to być praca przestrzenna, np. na rolce od papieru, czy też forma płaska- na kartce itp.

Ponadto prześlę w załącznikach dodatkowe karty pracy dotyczące powyższego tematu.

 

Powodzenia!