odwiedziło nas:

dzisiajdzisiaj88
ten tydzieńten tydzień852
ten miesiącten miesiąc1827
od startuod startu960703

l2 logo

 

  

 

 

 

misja

Mój dom – Polska

     Propozycje zajęć do pracy z dziećmi na kolejne dni tygodnia. Zachęcam Państwa do wykonania z dziećmi zadań przygotowanych na nadchodzący tydzień. Mogą Państwo wybrać dowolne i przesłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

PONIEDZIAŁEK

Temat: Kto ty jesteś?

„Co to jest Polska”

Rodzic odczytuje dziecku wiersz Władysława Bełzy pt. „Katechizm polskiego dziecka”

             

            Katechizm polskiego dziecka

            W. Bełza

            Kto ty jesteś?                                                              Czym zdobyta?

            - Polak mały.                                                              - Krwią i blizną.

            Jaki znak twój?                                                           Czy ją kochasz?

            - Orzeł biały.                                                               - Kocham szczerze.

            Gdzie ty mieszkasz?                                                    A w co wierzysz?

            - Między swemi.                                                         - W Polskę wierzę.

            W jakim kraju?                                                           Coś ty dla niej?

            - W polskiej ziemi.                                                      - Wdzięczne dziecię.

            Czym ta ziemia?                                                         Coś jej winien?

            - Mą ojczyzną.                                                            - Oddać życie.

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza, zadając pytania: o kim jest wiersz, jaki znak ma nasz kraj, czym jest dla nas Polska?

„Stolice Polski”

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat stolic naszego kraju. Zadaje dziecku pytanie co to jest stolica? (Stolica to najważniejsze miasto w Polsce, w którym znajdują się urzędy, podejmujące decyzje dotyczące naszego kraju.)

Rodzic pokazuje dziecku mapę, wskazując dawne stolice Polski: Gniezno, Poznań, Kraków oraz Warszawę.

Rodzic pokazuje dziecku symbole lub herby dawnych stolic Polski:

                        Gniezno – herb                                                            Poznań – koziołki

            Kraków – smok wawelski                                            Warszawa – Zamek Królewski

Zadaniem dziecka jest dopasowanie fotografii do miasta na mapie.

WTOREK

Temat: Godło, hymn i flaga.

„Znamy symbole narodowe” – zabawa orientacyjno – porządkowa

Dziecko swobodnie porusza się po pokoju, na hasło rodzica wykonuje czynności:

„Flaga” – dziecko macha rękami w górze, udając powiew flagi.

„Godło” – dziecko kładzie się na dywanie, macha rękami i nogami, naśladując rysowanie orła w śniegu.

„Hymn” – dziecko staje na baczność.

„Orzeł biały” – praca plastyczna

Rodzic pokazuje dziecku godło Polski. Zwraca uwagę, w którą stronę skierowana jest głowa orła.

Kolejne etapy wykonania pracy:

  • Nadanie kształtu czerwonemu polu.
  • Narysowanie głowy i tułowia.
  • Odrysowanie w kilku egzemplarzach prawej i lewej dłoni na białej kartce, ułożenie dłoni w skrzydła orła po obu stronach.
  • Dorysowanie lub wycięcie i naklejenie pozostałych, brakujących elementów: szpony, korona, dziób orła.

ŚRODA

Temat: Warszawa – stolica Polski.

„Warszawa i jej zabytki”

Rodzic pokazuje dziecku fotografie, ukazujące najbardziej charakterystyczne miejsca w Warszawie oraz najważniejsze jej zabytki.

            Warszawska Syrenka                                                                    Starówka

            Pałac Kultury i Nauki                                                              Łazienki Królewskie

             Pałac Prezydencki                                                                   Kolumna Zygmunta                            

                   Zamek Królewski                                                   Grób Nieznanego Żołnierza                            

             Centrum Nauki „Kopernik”                                                     metro

          Stadion Narodowy                                                          lotnisko Fryderyka Chopina

                                                                                              

Dziecko wspólnie z Rodzicem ponownie nazywa miejsca na fotografiach oraz wypowiada się, dlaczego te miejsca są ważne lub co się w nich działo i dzieje.

Chętne osoby, proszę o przesłanie zdjęcia dziecka z miejsc, przestawionych na fotografiach powyżej.

„Wars i Sawa”

Rodzic włącza dziecku legendę o Warsie i Sawie: https://www.youtube.com/watch?v=oOUTLcq4zgs

Dziecko koloruje obrazek, przestawiający Warsa i Sawę.

CZWARTEK

Temat: Sławni Polacy.

„Bitwa pod Grunwaldem” – składanie obrazka z części, poznawanie dzieła Jana Matejki

Rodzic przecina fotografię wzdłuż linii, dziecko układa obraz w całość i nakleja na kartkę.

Dziecko ogląda film na temat Bitwy pod Grunwaldem: https://www.youtube.com/watch?v=gD84xe3ZSwA

„Rozgrzewka Stocha” – zabawa ruchowa z elementem skłonu i przysiadu

Dziecko wykonuje kolejne ćwiczenia:

  • Naprzemienne unoszenie kolan
  • Skręty tułowia
  • Wykroki w przód
  • Słony do prawej i lewej nogi
  • Przysiady
  • Podskoki z krzyżowaniem nóg.

PIĄTEK

Temat: Jesteśmy Polakami.

„Polonia” – zabawa językowa

Rodzic wymienia nazwy Polski w różnych językach (Polsza, Poland, Polsko, Polszcza, Polen, Poliijska, Pologne), dziecko dzieli słowa na sylaby, określa, które są krótsze, a które dłuższe oraz które z wymienionych są najbardziej podobne do polskiej nazwy.

„Mazurek Dąbrowskiego” – praca plastyczno – techniczna

Dziecko odsłuchuje hymnu Polski: https://www.youtube.com/watch?v=DevmLQmIS7k

Kolejne etapy pracy:

  • Stworzenie długiego kawałka papieru (łączenie kawałków papieru za pomocą taśmy)
  • Naklejenie pięciolinii (5 cienkich, długich kawałków czarnej bibuły)
  • Wycięcie nut i klucza wiolinowego
  • Naklejenie klucza na pięciolinii
  • Naklejenie kolejnych nut na pięciolinii

Nuty do wydruku i wycięcia: