odwiedziło nas:

dzisiajdzisiaj100
ten tydzieńten tydzień864
ten miesiącten miesiąc1839
od startuod startu960715

l2 logo

 

  

 

 

 

misja

NASZA MAŁA OJCZYZNA

   Propozycje zajęć do pracy z dziećmi (można wybrać dowolną aktywność). Zachęcam Państwa do wysyłania zdjęć z realizacji zadań na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Temat: Spacer po okolicy

 

„Najlepiej u siebie”- wiedza ogólna. Rodzic pokazuje dzieciom ilustrację domu i mówi: Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Pyta dziecka co może oznaczać to powiedzenie. Podczas rozmowy naprowadza dziecko na stwierdzenie, że gdziekolwiek pojedziemy, np. na wakacje , do babci, do cioci, bawimy się tam dobrze, ale gdy wrócimy do domu, jesteśmy najszczęśliwsi. Dodatkowo rodzic pyta Jakie jest wasze ulubione miejsce w domu? W jakim kraju mieszkamy? Po wysłuchaniu odpowiedzi rodzic wyjaśnia: Polska jest krajem, w którym mieszkają POLACY, czyli my. Każdy z nas jest POLAKIEM.

Zabawa naśladowcza- „Zrób jak ja”. Rodzic włącza dowolną wesołą muzykę i prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów. Rodzic stoi z przodu i mówi:

- Idziemy do przodu. (4 kroki)

- Idziemy do tyłu. (4 kroki)

- Idziemy do przodu. (4 kroki)

- Idziemy do tyłu. (4 kroki)

- Obracamy się w miejscu. (2 razy w prawą stronę)

- Klaszczemy. (4 razy)

- Uderzamy dłońmi w uda. (4 razy)

Zabawę powtarzamy kilka razy.

„Dobre uczynki dla naszej okolicy”- budzenie więzi z miejscem zamieszkania. Rodzic czyta fragment wiersza.

Nasze podwórko

Ludwik Jerzy Kern

Nasze podwórko to miejsce,

Które najlepiej znamy.

Wszyscy,

Bez żadnych wyjątków,

Takie podwórko mamy!

Nasze podwórko to teren

Najbardziej nam bliski na ziemi.

W zimie śnieg na podwórku leży,

A w lecie się trawa zieleni.

Gdy słońce świeci na niebie,

Wesołe jest nasze podwórko.

Smutnieje zaś, gdy się zjawi

Pan deszcz

Z ponurą córką chmurką (…).

Rozmowa z dziećmi na temat treści wiersza, tego co znajduje się wokół ich domu.

Zabawa ruchowa równoważna- „Spacer po płotku”. Rodzic układa na dywanie skakanki lub sznurek w 2 kształtach: linia pionowa i zygzak. Dzieci chodzą boso po skakance, sznurku: najpierw prosto, stopa za stopą, potem bokiem. Gdy dziecko spadnie ze skakanki, sznurka zaczyna od nowa.

Temat: Tego w mieście nie spotkasz

Rozmowa z dzieckiem na temat tego jak wygląda wieś, a jak miasto.

Zachęcam do obejrzenia krótkiej bajki        https://www.youtube.com/watch?v=Gbg4SGssLMY

„Strach”- rozmowa o strachu na wróble na podstawie wiersza, rozwijanie wyobraźni.

Strach

Monika Szybińska

Na polu stoi strach.

Strach, jak strach,

a na nim łach.

Ot, kapelusz byle jaki,

aż się z niego śmieją ptaki.

Guzików nie ma w surducie,

skacze na jednej nodze, w jednym bucie.

W rękawach ma tyle dziur,

że się w nich mieści ptasi chór.

Kto odpowie mi?

Na co komu strach taki,

skoro nie boją się go ptaki?

Rozmowa na temat wiersza: O kim opowiada wiersz? Ile nóg ma strach na wróble? Co nosi na głowie? Jak wygląda jego ubranie? Gdzie spotkamy stracha na wróble?  Czy dzieci widziały kiedyś stracha na wróble w mieście?

Zabawa równoważna- „Na jednej nodze”. Dziecko trzyma piłkę i staje na jednej nodze, następnie na obu nogach i podaje piłkę do rodzica/rodzeństwa. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Praca z KP1.22- budowanie wypowiedzi, rozwijanie wiedzy ogólnej, ćwiczenie grafomotoryki. Dzieci określają, która ilustracja przedstawia miasto, a która-wieś, kolorują odpowiednio pola. * kredki

Temat: Opowiem wam o moim domu

 

Oglądanie w internecie / książce ilustracji różnych rodzajów domów (wieżowiec, blok mieszkalny, dom jednorodzinny- z cegieł, z drewna, z lodu, z trzciny). Rozmowa na temat tego z czego składa się dom (ściany, dach, komin, drzwi, okna).

Zachęcam do wysłuchania piosenki „Zbudujemy dom”.

https://www.youtube.com/watch?v=ranx-T904iI

Zabawa bieżna- „Do sąsiada”- Dzieci biegają swobodnie na dywanie. Na hasło Puk, puk! odszukują w pokoju rzeczy, w które mogą zapukać, np. drzwi, szafka, krzesło, stolik. Podbiegają do tej rzeczy i mówią: Puk, puk!, wracają na dywan. Zabawę powtarzamy kilka razy, za każdym razem podbiegają do innej rzeczy.

Zabawa ruchowa wyprostna- „Winda”. Rodzic pyta dziecko Jak możemy się dostać na najwyższe piętro wysokiego budynku? (schodami, windą) Zachęca dziecko do zabawy w windę, pokazuje na czym polega zabawa. Gdy rodzic powie: Winda w dół!, dzieci powoli kucają, gdy powie Winda w górę!, powoli wstają. Zabawę powtarzamy.

Zachęcam dzieci do narysowania lub namalowania farbami swojego domu oraz zbudowania domu z dowolnych klocków/patyczków.

Temat: Małe i duże muzyczne podróże

 

Zabawa relaksacyjna „Przyjemnie czy nie?”. Rodzic włącza muzykę relaksacyjną (dostępna na kanale YouTube). Dziecko leży na dywanie w wygodnej pozycji. Przez chwilę leży w skupieniu i wsłuchuje się w muzykę. Następnie rodzic pyta czy była to przyjemna muzyka czy nie i dlaczego taka była; co dziecko wyobrażało sobie słuchają muzyki.

Rodzic tłumaczy, ze muzyka może być przyjemna, bądź nie, może nas uspokajać lub denerwować, wywołuje różne emocje. Żeby dowiedzieć się co jaka muzyka nam odpowiada, potrzebujemy jednego ze zmysłów- uszu. Potrzebujemy słuchu.

https://www.youtube.com/watch?v=fB7sJ17nuFA Zachęcam do wysłuchania piosenki oraz rozmowy z dzieckiem na jej temat

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA Zachęcam do zabawy tanecznej.

Zabawa paluszkowa „Rodzina”- Rodzic w trakcie recytacji pokazuje treść na palcach (rozpoczyna od kciuka), dzieci naśladują jego ruchy.

Rodzina

 

Ten pierwszy to nasz dziadziuś

A obok- babunia

Największy to tatuś

A przy nim mamunia

A to dziecinka małą

Tralalalala, lalala

A to- moja rączka cała

Tralalalala, lalala…

Powodzenia!