Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne
Tutaj możesz uzyskać pomoc i wsparcie:
- Pedagog szkolny:
- Telefonicznie: 65/518-51-43
- Poprzez dziennik elektroniczny Vulcan
- Poprzez Platformę Teams
- Osobiście, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
- Wychowawcy klas:
- Poprzez dziennik elektroniczny Vulcan
- Poprzez Platformę Teams
- Inne, ustalone z wychowawcą.
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kościanie:
64-000 Kościan, ul. Kościelna 5
- Telefonicznie: 65/512-17-60
- Osobiście, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
- Terenowy Komitet Ochrony Praw Dziecka
64-100 Leszno, ul. Słowiańska 59B
Terminy dni wolnych od zajęć dydaktycznych
25 maja 2021
26 maja 2021
27 maja 2021
4 czerwca 2021
Harmonogram spotkań z rodzicami w roku szkolnym 2020/2021
- » wrzesień 2020 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 -18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej);
- » 1-2 października 2020 r. (spotkania klasowe – online), 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej);
- » 5 listopada 2020 r. (drzwi otwarte), godz. 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej);
- » 17 grudnia 2020 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej);
- » 28 stycznia 2021 r. (podsumowanie I półrocza – spotkanie klasowe) godz. 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 -18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej);
- » 8 kwietnia 2021 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum);
- » 20 maja 2021 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 ( klasy I-III szkoły podstawowej), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII szkoły podstawowej); zagrożenia
Uwaga!
Godziny spotkań mogą ulec zmianie.
INFORMACJA
Dyrektor Zespołu Szkół w Starym Bojanowie informuje, że od miesiąca grudnia 2019 r. płatności za obiady będzie można dokonywać wyłącznie przelewem lub w Banku Spółdzielczym w Śmiglu (nie będzie możliwości wykupienia obiadów za gotówkę w szkole).
Dane do przelewu:
Nazwa odbiorcy: Zespół Szkół w Starym Bojanowie
Numer konta: 97 8667 0003 0000 6044 2000 0060
Tytułem : opłata za obiad, imię, nazwisko dziecka, klasa, miesiąc
Dni żywienia w miesiącu grudniu 2019 r.:
klasy I-VIII - 14 dni x 4,00 zł tj. 56,00 zł
Odpłatność za obiady należy dokonać w nieprzekraczalnym terminie od 1 do 6 grudnia 2019 r., uwzględniając czas operacji bankowych.
Dodatkowe informacje można uzyskać w sekretariacie szkoły, tel. 65 5185-143.
Załączniki:
DEKLARACJA KORZYSTANIA Z OBIADÓW
OŚWIADCZENIE O REZYGNACJI Z OBIADÓW
Dokumenty związane z ubezpieczeniem uczniów:
Terminy dni wolnych od zajęć dydaktycznych
2 stycznia 2020
3 stycznia 2020
21 kwietnia 2020
22 kwietnia 2020
23 kwietnia 2020
12 czerwca 2020
Harmonogram spotkań z rodzicami w roku szkolnym 2019/2020
- » 12 września 2019 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III), 17:00 -18:00 (klasy IV-VIII);
- » 3 października 2019 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII);
- » 7 listopada 2019 r. (drzwi otwarte), godz. 16:00 – 17:00 (klasy I-III), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII);
- » 19 grudnia 2019 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII);
- » 23 stycznia 2020 r. (podsumowanie I półrocza – spotkanie klasowe) godz. 16:00 – 17:00 (klasy I-III), 17:00 -18:00 (klasy IV-VIII);
- » 5 marca 2020 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 (klasy I-III), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII);
- » 21 maja 2020 r. (spotkania klasowe), 16:00 – 17:00 ( klasy I-III), 17:00 - 18:00 (klasy IV-VIII); zagrożenia
SZANOWNI RODZICE,
w związku z niepokojącymi doniesieniami dotyczącymi pojawiających się zagrożeń w Internecie zwracamy się z uprzejmą prośbą o zwrócenie szczególnej uwagi na poniższe informacje.
Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży. 60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania, a 94% nastolatków
w wieku 12-17 lat gra w gry wideo.
Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie.
Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywania nauki, aktywności fizycznej, kontaktów z rodziną i kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do uzależnienia.
W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI (Pan-European Game Information). Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry
i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową.
W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak przemoc, wulgaryzmy czy hazard. Przed zakupem gry warto zapoznać się
z jej klasyfikacją, aby podjąć przemyślaną decyzję.
Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji
u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły.
Media donoszą o nowej grze pn. „Blue Whale Challenge” czyli „niebieski wieloryb”, która pojawiła się w Internecie i zagraża życiu dzieci
oraz nastolatków. Z doniesień mediów wynika, że gra jest bardzo popularna i wzbudza zainteresowanie młodych internautów. Psychologowie ostrzegają,
że szczególnie narażone na udział w grze są osoby o niskiej samoocenie
i poczuciu własnej wartości.
Zasady zachowania bezpieczeństwa w korzystaniu z gier komputerowych
• Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.
• Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji
z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera.
• Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć.
• Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI.
• Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.
• Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych.
• Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.
• Pamiętaj, że istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.
• Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami.
Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.
Gdzie można uzyskać pomoc ?
W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc.
Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać
o swoich problemach mogą dzwonić pod nr telefonu 800 121212 (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).